손님께서 직접 점검 후 메인보드 AS센터에서 메인보드 교체 받으셨는데도 안켜져서 내방해주신 손님의 컴퓨터입니다. 파워서플라이 문제로 신품으로 교체했습니다. 메인보드 조립상의 몇 가지 문제점은 수정해서 출고했습니다.
https://blog.naver.com/dongtanpc/222410695334
동탄역 인근 상가에서 전원 안켜지는 컴퓨터가 입고됐습니다. 파워서플라이 불량으로 교체 작업했습니다.
선정리 진행하기 전에 정상적으로 동작되느지 확인하고 있습니다.
기존에 불량난 마이크로닉스 파워서플라이는 폐기하고 가셨습니다. 15로 시작하는걸 봐서는 2015년 제품입니다. 8년 정도 연식이 됐습니다. 오래된 파워서플라이입니다.
The computer below does not turn on even if you press the power button, so the customer directly replaced the main board through the main board manufacturer. The main board that received the AS also had the same symptoms of not being powered on, so he came to the computer store. (The repair is complete below.)
The screw assembly that supports the main board was wrong, so I opened the main board for now. The standoff (substrate support screw) was adjusted to the main board and then the picture was taken. At first, the bolt touched the place where there was no screw hole behind the substrate, which could lead to a short circuit. Fortunately, the main board was not defective. There was also a reason why it was not a short circuit structure behind the main board, and the power fly did not work normally, so there is no short circuit problem.
We also turned the direction of the back panel LAN port screen of the main board toward the main board. If you bend it outside, you may hurt your hand while moving the computer. The iron plate of the back panel is very sharp, so you have to be careful when working.
The cause of the power failure was a defect in the power supply. Even if I connect the power tester to the existing power, it doesn't work at all. Well, we replaced it with a 500W rated product. The computer's LED is also on and entering the desktop normally. It was shipped after cleaning the line and cleaning the dust.
The reason why the computer didn't turn on was poor power fly.
컴퓨터를 3개월 전에 인터넷으로 구입했는데, 컴퓨터가 안 켜지는 증상으로 찾아주셨습니다. 토요일이라서, 서비스센터 연락도 안돼서 동네 컴퓨터 매장을 찾아주셨습니다. 3개월이면 A/S 보증 기간은 충분히 남았지만, A/S에 소요되는 시간이 너무 길어지기 때문에, 택배로 A/S 받는 건 쉬운 일이 아닙니다. 택배 왕복 시간 + 점검 시간 + 테스트 시간하면, 적어도 일주일은 컴퓨터 사용을 못합니다. 그래서, 가까운 컴퓨터 수리점으로 가져오셔서, 뭐가 문제가 있는 유상으로 점검하시고 수리 비용이 괜찮으시면, 수리까지 받으시고 시간적인 여유가 있으시면, 구입처에 A/S를 받으시는 경우도 있습니다.
아래의 컴퓨터는 사무용으로 사용하는 컴퓨터라서, 하루 빨리 수리해서 업무를 하는 게 목적입니다. 그래서, 택배로 보내서 A/S 받는 것보단 빠른 대처가 가능한 동네 수리점에 오신 경우입니다.
파워서플라이 간이 테스트기 2개를 연결해봤는데요. 2개 모두 전원이 안 들어오고 있습니다. 파워서플라이의 전원 공급의 문제가 있어서 컴퓨터가 안 켜지고 있습니다.
정상적인 파워서플라이는 아래와 같이 LED가 켜지며, 전압 수치가 표시가 됩니다.
테스트 파워서플라이를 컴퓨터에 연결해서 정상적으로 동작되는 걸 확인한 다음 신품 파워서플라이로 교체 작업을 진행했습니다.
굉장히 느린 노트북의 SSD 속도 측정값 (0) | 2022.02.04 |
---|---|
병점노트북수리점 (삼성노트북수리) (0) | 2022.01.25 |
13ZD950-G.X56K (13ZD950-GX56K)분해 (0) | 2021.12.31 |
컴퓨터 본체에 하드디스크 5개 장착 (5 hard disks on the computer.) (0) | 2021.12.07 |
15Z980 메모리 업그레이드 (내부 메인보드 기판 모습) (0) | 2021.11.16 |
댓글 영역